Çocuk Yardımı Hakkında Bütün Detaylar

Torba yasa ile birlikte 07.04.2015 tarihinde doğum yardımı ile ilgili kanun ve hükümler resmi gazetede yayınlandı. En çok merak edilen konu ise çocuk yardımının nasıl olduğudur. Cumhurbaşkanının da 3 çocuk yapın önerisi ile birlikte en çok dikkat çeken çocuk yardımı nasıl olacak sorusu ile birlikte doğum yardımının nasıl bir düzeyde olacağıydı. Doğum yardımı ile ilgili çıkan sonuçlar birçok kişiyi sevindirirken aynı zamanda bu konuda verilen yardımın az olduğunu düşünen kişilerde vardı. Doğum yardımı hakkındaki bütün detayları ayrı başlıklar altında inceleyelim. En çok sorulan sorular üzerinden başlarsak daha etkili bir içerik oluşturmuş oluruz. Çocuk yardımı ile ilgili tüm detayları sorular halinde inceleyelim.

Doğum Yardımı Ne Kadardır?

Doğum yardımı bir bebeğin canlı doğması şartı ile birinci çocuk için 300 TL devlet katkısı sağlanır. İkinci çocuk olduğu taktirde 400 TL yardım yapılır. Yani ikinci çocuğa 400 TL verilir aynı zamanda birinci çocuk için 300 TL devlet katkısı yapılmaya devam edilir. 3. çocuk olursa eğer üçüncü çocuk içinde tam 600 TL ödenek yapılıyor. Bu şekilde çocuk yapmayı düşünen evli çiftlerin daha da rahatlıkla çocuk yapmayı düşünecekler. Çocuk sahibi olmayı düşünüp ancak maddi yetersizliklerden dolayı bu güzel şeyden uzak kalan çiftler bundan sonra daha rahat çocuk için düşünme imkanları oluyor. Özellikle doğum yapmak oldukça masraflı olurken kişiler bu sebepten ötürü bir kaç gün işlerine ara verebiliyor. Doğum yardımı ile anne ve babalar için en azından bir rahatlatıcı yardım olacak.

Doğum Yardımı Kime Yapılır?(Anne/Baba)

Doğum yardımı anneye yapılıyor. Ancak zorunlu koşullarda söz konusu kurumda bunu onaylarsa doğum yardımı babaya yapılır. Zorunlu bir durum yoksa doğum yardımı anneye yapılıyor. Söz konusu zorunlu durumların oluşması durumda bunu mutlaka yardım yapacak kurumun onaylaması gerekir. Bu konuda kurumdan bilgi aldığınız zaman söz konusu ödemeyi alabilirsiniz.

Doğum Yardımında İstenen Belgeler

Doğum yardımı için herhangi bir belge istenmiyor. Gelişen nüfus sistemi ile birlikte nüfus kayıtlarına bakılarak doğum yardımı yapılacak. Bu şekilde yardım almak daha da kolay hale gelirken aynı zamanda bu konuda hile söz konusu olması oldukça zor. Yani doğru kişilere yardım için oldukça etkili bir yöntem olduğunu söyleyebiliriz.

Kamuda İşçi Olanlar Doğum Yardımı Alabiliyor mu?

Eğer bu yeni düzenleme dışında herhangi bir doğum yardımı alınıyorsa, ve yeni düzenlemedeki doğum yardımı miktarından az alıyorsa başvuru ile oluşan fark miktarını alabilecek. Fakat yeni düzenlemedeki miktardan daha fazla bir doğum yardımı alıyorsa kesinti uygulanmayacak aynı zamanda ödeme de yapılmayacak.

Memurlara Doğum Yardımı Yapılacak mı?

Devlet memurları zaten doğum yardımı alıyor. Fakat yeni düzenlemedeki tutarlardan daha az miktarda yardım alıyor. Yani ilk çocuk için 300 ikinci çocuk için 400 ve üçüncü çocuk için 600 TL olarak belirlenen yardımlardan daha az miktarda yardım alıyorlar. Memurlar daha az aldığı için aynı bu miktarlardaki doğum yardımını alacaklar. Yani aldıkları doğum yardımının miktarı artış gösterecek.

Doğum Yardımında Kesinti Olacak mı?

Söz konusu verilen rakamlar net olarak elinize ulaşacak. Herhangi bir vergi kesintisine veya başka bir kesintiye uğramadan söz konusu ödenekler elinize ulaşacak. Kesinti uygulanmış ise bu konuda net bir bilgi olarak bunu aklınızda tutun. Bazı bankalarda bazen bu tür problemler ortaya çıkabiliyor. Ödeneği belirtilen rakamlar üzerinden net olarak almanız gerekir.

Doğum Yardımı ve Haciz

Hacizlik bir durum söz konusu olduğunda doğum yardımına hiç bir şekilde haciz uygulanamayacağı yasa üzerinde belirlendi. Yani hiç bir şekilde doğum yardımı yapılan ödeneğe haciz işlemi uygulanamıyor. Eğer herhangi bir kesinti haciz nedeniyle yapılmış ise bu konuda mutlaka şikayetçi olmanız gerekiyor. Yasa bu yardıma hiç bir şekilde haciz uygulanamayacağını belirtiyor.

Doğum Yardımını Hangi Kurum Ödüyor?

Şu anda hangi kurumun ödeyeceği konusunda bir netlik bulunmuyor. Fakat 6 ay içerisinde İçişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı ve Hazine Müsteşarlığı görüşleri ile birlikte Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı teklifi ile Bakanlar Kurulu söz konusu ödeme yapacak kurumu belirleyecek. Yani en geç 6 ay sonra bu durum net olarak belirlenecek.

Doğum Yardımı Hangi Tarihten Başlıyor

15.02.2015 tarihinden sonra doğmuş çocuklar için doğum yardımı ödeneği veriliyor. Yani öncesinde doğmuş çocuklar için doğum yardımı alamazsınız. Başvurunuz sonuçsuz kalır. Peki 15.02.2015 tarihinde doğmuş çocuklar alabilecek mi? Evet bu tarih ve sonrası için doğum yardımı için başvurabilir ve doğum yardımı ödeneğini alabilirsiniz.

Doğum Yardımı Ne Kadar Süre Ödenecek?

Maalesef en can sıkan nokta burası olarak akıllarda kalacak. Doğum yardımı bir defa yapılıyor. Yani her ay bu ödemeyi almıyorsunuz. Başvuruda bulunuyor ve bir kereliğe mahsus doğum yardımı alıyorsunuz. Çocuk yardımı olarak akıllarda kaldığından her ay ödeme yapılması gibi bir yankı olmuş olabilir. Ancak bu konuda net bir bilgi olarak doğum yardımı adı ile bir kerelik ödeme yapılıyor. Zaten adı üzerinde olduğu için doğum sırasında çıkan maddi sıkıntıları minimuma indirmek adına bu yardım yapılıyor.

    2 Mayıs 2015 - 02:17
    nazime aydin

    Peki neden 15.02.2015 bu konu senenin basindan beri varken ocak ayi neden kapsanmiyor benim ikinci cocugum 01.01.2015 dogumlu alamicakmiyim yardimi merak ediyorum.

    7 Mayıs 2015 - 12:44
    hakan can

    bende şaşrıdm neden böyle oldu üstelik bu konu 5 ay önce gündeme geldi hala 6 ay sonra netlik kazanacak diyorlar

    9 Mayıs 2015 - 23:36
    Çiğdem karakaş

    Ne desem bilemiyorum ki bize yine hiç bir faydası yok Kasım ayında oldu benim ikinci çocuğum ama tarihe bak sanki bundan önceki çocuklara para ihtiyacı yok haksızlık bir yasa çıkıyor ve bizden sonra bizim neden hakkımız olmasın bence tarih 2010 nda kapsaması lazım okula başlasın diyorsunuz para yok azıcık biz haklı da düşünün memur değiliz biz imkanlarımız yok hamile kaldım diye işten çıkarıldım ben nerde benim hakkım o da yok

    15 Mayıs 2015 - 10:23
    ahmet

    Benim 3 cocugum 17.04.2015 te dogdu ve bugun sosyal politikalar bakanligina gitim cocuk yardimini alamiyacam cevabini aldim 15.05.2015 ten itibaren dogan cocuklar alabilecegini soylediler bilgi verirseniz sevinirim

    21 Mayıs 2015 - 14:43
    fatih

    hükümet yine ipe un sermiş şimdi insanlar sırf 600 tl alabilmek için çocuk yaparmı milletiin aklı ile dalga geçmeyi bırakın kardeşim.

    25 Mayıs 2015 - 00:28
    fatma TEKİN

    o kadar okuyorum okuyorum hiç birşey anlamadım bu uygulamadan. 1 defaya mahsus verilyorsa neden 2. çocuk neden 3. çocuk yapayım ki ben zaten birine zor bakıyorum.bebek sadece doğduğundamı para veriliyor zaten gecen yıl kızım doğduğunda 120 tl vermişlerdi.120 tl ile kızım nasıl büyüsün güldürmeyin insanı 300 olsa ne yazar ki. bazıları diyorki eskiden oda yoktu hiç olmasın böyle olacaksa.insanlara umut verip yarı yolda bırakamazsınız.1. cocuğuma ne kadar baktınız ki diğerleri olunca ne kadar bakacaksınız.ailem olmazsa bebeğim açlıktan ölecekti bee ne yin kafasını yaşıyorsunuz hala.

    27 Mayıs 2015 - 14:27
    ilkyaz

    Uc cocugum var 2011 2013 ve 2014 maddi durum zaten kotu esim calismiyo bizim gibilerine yardim yapilmasu gerekirken biz alamiyoruz hayir tarih vermekte ne oluyo bir gun veya bir ay oncesi dogum yapan esler nasil uzulur biraz lutfen herkesi dusunelim o zaman tum cocuklu ailelere bir seferlik iyi bir yardim yapilsin cocuklarimizin istedigi herseyi alabilelim yardima muhtac o kadar cok insan varki bir iyilik veya yardim yapilmasi gerekiyorsa iyi dusunulmesi ve kimsenin uzulmemesi gerekir

    19 Haziran 2015 - 13:35
    adalet.cosar@hotmail.com

    2cocuk var yardım benımde hakım askeri ucret alıyorum ev kira

    22 Haziran 2015 - 13:43
    mehmet.uğur.

    10.mayısda.dogdu.ben.alabilirmiyim.

    22 Haziran 2015 - 18:23
    Melek

    Mayıs 15 snra dıgan bebekler ıçn gecrlı dedıler ıkıncı cocugum oldu sgk gttm yazdrdm 400 yerıne 112 tl dedılr hanı 400 verlcktı dedıgmdeyse bze ole br blgı verlmdı 112 oda br ay snra ytcakmş kandırıylr ınsanlar 112 tl onlrın olsn 20 gnlk bez parsı ne yrdmndan bhsdylr

    22 Haziran 2015 - 20:47
    önder

    Peki önceki doğanlar sayılmıyor sonraki doğan örneğin 2çocuğum var 3 mu sayılacak yada 1mi

    14 Temmuz 2015 - 11:19
    mehmet

    Kardesim benim 09.07.2015 tarihinde dogdu hastane bize dogum belgesiyle ptt yada bankaya gidin 150 lira alirsiniz diyor peki diger 150 ne oldu bilen varsa yardimci olabilirmi. Simdiden tesekurler

    16 Ağustos 2015 - 22:34
    mahmut

    40 gün oldu başvurali hala bi ses seda yok..

    11 Eylül 2015 - 12:18
    Adnan

    Arkadaşlar bu paraları alabilniz için 3 çocuk yapmanız şart yani..şöyleki ilk çocuk yaptınız 300 TL alamıyorsunuz 2. Çocuk yaptınız 400 alamıyorsunuz 3. Çocuk yaptınız 600 yani hepsi toplam 1300 alacaksınız.. Benim 2.Çocuk oldu bunu yeni ögrendim hemen 3, için başlıcam çalışmalara :-)) bunlar Milletle dalga geçiyorlar resmen

    11 Eylül 2015 - 13:36
    Adnan

    Şimdi tam olarak ögrendim 144 nolu numarayı arayın Size nereye başvuru yapmanızı söylüyor bi önceki yazım için özürdilerim…

    13 Eylül 2015 - 13:06
    tamer

    Arkadaşlar ne zaman bize çocuk parası verilecek veriliyosad lütfen nerden sorgulayacağımı yazınız.

    6 Kasım 2015 - 11:01
    leyla

    yazıktır günahtır yaaa bir yasa çıkarıyorsunuz onuda beceremiyorsunuz çıkarılan yasa 2015 kapsıyor deseniz hadi tamam dicem 2014 değil 2015 in tam yarısı ne demek ne biçim yasa ne yani 14 mayıs 23:59 da doğum yapan kadın anne değilmi saçmalığa bak benim 2 oğlum var 24 şubat 2015 de kızım dünyaya geldi tabiki bu para bizi zengin etmez ama yasanın saçmalığı ve ben bu partiye yıllardır destekledim ama 1 kasımda ben oyumu akp değil recep tayyip erdoğana verdim inş… bizi bir daha hayal kırıklığına uğratmazsın büyük adam RECEP TAYYİP ERDOĞAN

    16 Mart 2016 - 23:26
    SEVGİ

    pes valla ben ikinci cocugumu ocak 2015 te dunyaya getirdim bir defa ya mahsusta olsa 400 tl alamıcam oylemi.hakkımız olanıda vermiyolar yazıklar olsun.ihtiyacı olmayanlar catır catır yesin bizim gibi kirada yaşıyan askeri ucretle gecinemeyenlere vermesinler.

    25 Nisan 2016 - 01:10
    cigdem

    1 kere alınması çok anlamsız geldi bunda güvenip çocuk yapan kim bilir ne kadar Aile olmustur

    24 Haziran 2016 - 11:03
    serap

    istanbulda ikamet ediyorum 2013 doğumlu bir oğlum var kreşe göndermek istiyorum. 2016 eylül ayında bir çocuğum daha olacak eşim mevsimlik çalısıyor ben sigortalı çalışanım gebelik iznine ayrılacağım ben bu bakıcı parasından kreş desteğinden faydalanamayacak mıyım ?

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir